7 Kasım 2013 Perşembe

Sadece; riski göze alabilen kişi hürdür (Leo F.Buscaglia)





Gülmek; "SAF" denme riskini göze almaktır.

Ağlamak ise; "DUYGUSAL" görünme riskini...

Birine yakınlaşmak; "KENDİNİ KAPTIRMA" riskini,

Duygularını açmak; "KENDİNİ ORTAYA KOYMA" riskini,

Hayalleri ve düşünceleri sergilemek ise;

"ONLARI BAŞKASINA KAPTIRMA" riskini göze almaktır.

Sevmek; "KARŞILIK GÖREMEME" riskini...

Yaşamak ise; "ÖLME" riskini göze almaktır.

Umutlanmak; "HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMA" riskini

Çabalamak ise; "BAŞARISIZ OLMA" riskini göze almaktır...

Ama riskler yaşanmalıdır,
çünkü; hayatımızın en büyük riski hiç risk almamaktır.
Hiç risk almayan kişi, belki acı ve üzüntülerden konunabilir
ama büyüyemez, sevemez, değişemez, hissedemez, öğrenemez.
Garanti arayışlarıyla zincirlenmiş bir köle olarak yaşarken,
bedelini; özgürlüğünü kaybederek öder.
Sadece; riski göze alabilen kişi hürdür.


Leo F.Buscaglia
İngilizceden çeviren: Nur Coşan

2 yorum:

  1. Hür olabilmek zordur..Yaşadıklarınızdan despotlaşabilirsiniz ya da bilge de olabilirsiniz.Ben şu sıra iki arada bir derede gidiyorum.
    Sorumluluk da getirir.Hür olmak,her şeyden muaf olmak gibi düşünülüyor.Gerçekse;bunun tam aksidir.
    Yaşayan bilir. Sevgilerimle,canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yazmışsın.yaşayan bilir evet.mesela bu hafta hayallerimi ve düşüncelerimi bilen bir ARKADAŞ ' ın bu hayal ve düşüncelere ORTAK olma girişimini öğrendim.belki biraz şaşırdım ama üzülmedim.benim gökyüzüm o hayalleri ve düşünceleri herkesle paylaşacak kadar geniş ama fesat düşünenlere bir kaç beden dar gelebiliyor :)

      Sil