23 Şubat 2013 Cumartesi

ACIMAK...



Çocuklarıma,öğrencilerime bazen soruyorum:
-Ne var, ne yok?!
-Ne olsun öğretmenim!
Karamsar belli belirsiz bir cevap:
-Ne olsun öğretmenim!
O ne olsun da neler yatıyor, evet neler yatıyor?
Söylediklerini çok iyi biliyorum.
Onlar artık kocaman adamlar gibi...
Dünyada olup bitenleri,okulunda yaşadıklarını,evdeki hallerini pek ala biliyorlar...
Ve düşünüyorlar.
Ama onların hepsi o ne olsunlar da kalıyor.
Onlar;
Masa örtüsünü yıkatalım diye götürürken annesinin:
-Oğlum deterjan yok!
Saçlarınızı kestirin diyen öğretmenine
-Babamın harçlığı yok!?
"Performans ödevinizi, projelerinizi hazırlıyor musunuz?"diye çıkışan öğretmenine:
-Dosya, kağıt, karton alacak paramız yok?
Denileceğini çok iyi biliyorlar...
Biliyorlar ama..Onların hepsi o ne olsunlar da kalıyor.
Onlar:
Lokantaların önünde, pizzacıların yanında, dönercinin -genizlerini yakan -et kokusunda on bir ay boyunca boğazlarından et geçmediğini,
Pazar bitimi yerde kalan,kurtlu elmaları, çürük portakalları  toplayarak, sözde pazar yaptıklarını,
Doğum gününde yakılan mumları ancak elektrik kesilince yaktıklarını,
Kıvırcık saçlarına taktığı kurdelesinin annesinin eski elbiseninden bir parça olduğunu...
Çok iyi biliyorlar ama...Onların hepsi, evet hepsi işte o ne olsunlarda kalıyor.
Yemekteki bir tek eti alırken babasının sillesini yediğini,
Yirmi beş kilo gelen bedenine otuz kiloluk el arabası verilerek sabahtan akşama kadar kamyonculuk yaptırıldığını ,
Bunun karşılığı kendisine “Bu ne  lan üstün başın" diye çıkışıldığını...
Hergün kavga gürültü,
Ağlatıldıklarını çok iyi biliyorlar.
Evet çok iyi biliyorlar…
Biliyolar ama onların hepsi o ne olsunlarda kalıyor.
Soruyorum:
-Ne var, ne yok oğlum?
- !?
-Nasılsın kızım?
-Ne olsun öğretmenim(!)
Ne olsun:
-İş bulamayan zavallı babama acıyorum!
Ne olsun:
-Evde yemek yapamayan hasta anneme acıyorum…
Simit satan ağabeyime, okutulmayan ablama, elbisesi olmayan kardeşime acıyorum…
-Ne olsun öğretmenim?
-Benim için bana acımana, gözlerime bakmana acıyorum…
Acıyorum, anladınız mı öğretmenim acıyorum!
Bana acımanıza acıyorum!!!
Sizinde "acıdıklarınız" var mı öğretmenim?  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder